We współczesnym świecie ogromną rolę odgrywa Internet. Obecnie wiele firm działa wyłącznie w branży e-commerce (nie są to tylko sklepy internetowe). Nie brakuje także firm, które prowadzą działalność zarówno stacjonarną, jak i za pośrednictwem Internetu. W efekcie niemal każda firma posiada swoją swoją stronę www.
Niektórzy właściciele firmowych stron internetowych są zaskoczeni tym, że ich sprzedaż zamiast rosnąć zaczyna spadać. Jest to efekt tego, że ich strona zajmuje bardzo odległe miejsce w wynikach wyszukiwania najbardziej popularnej wyszukiwarki. Na szczęście tak niekorzystną sytuację da się odwrócić.
Czym jest pozycjonowanie?
Strona, która w chwili obecnej zajmuje w wynikach wyszukiwania bardzo odległą pozycję nie musi na niej dalej pozostawać. Bardzo popularnym narzędziem, które służy zmianie pozycji strony w wyszukiwarkach jest pozycjonowanie. To proces, który składa się z kilku bardzo różnych etapów. Z uwagi na to, że większość stron została stworzona w oparciu o WordPress, agencje SEO oferują pozycjonowanie WordPress. Pozycjonowanie WordPress sprawi, że dana strona w popularnych wyszukiwarkach (jest ich więcej niż jedna) zajmie bardzo wysoką pozycję.
Pozycjonowanie WordPress przyczyni się do tego, że użytkownicy trafią na tę właśnie stronę, a nie na stronę konkurencyjnej firmy. W przypadku pozycjonowania stron stworzonych w systemie WordPress o widoczności decyduje kilka czynników. To nie tylko słowa kluczowe, o których piszemy niżej, ale także stosowanie linków wewnętrznych.
Rola słów kluczowych
Pozycjonowanie na WordPress jak wspomnieliśmy składa się z kilku etapów. Najczęściej pozycjonowanie na WordPress rozpoczyna się od audytu strony, dla której ma zostać wykonane pozycjonowanie. Audyt pozwoli poznać problemy, po jego zakończeniu możliwe będzie podjęcie skutecznych działań.
Pozycjonowanie WordPress wiąże się także z wybraniem odpowiednich słów kluczowych. Słowa te muszą z jednej strony popularne, z drugiej zaś muszą być związane z tematyką strony, która ma być pozycjonowana. Na wybraniu słów kluczowych praca przy pozycjonowaniu strony się nie kończy. Pozycjonowanie strony WordPress to także dobranie linków pozycjonujących. Linki te również powinny być adekwatne do zawartości strony. Im mocniej będą one nawiązywać do rodzaju działalności prowadzonej przez firmę, tym lepiej. Źródłem linków mogą być fora internetowe, katalogi stron, portale branżowe.
Jakie metody pozycjonowania są stosowane?
Pozycjonowanie stron może zostać przeprowadzane metodą SEO lub SEM. Metoda SEO pozwala na prowadzenie działań, które przyniosą długofalowy efekt. Wybierając metodę SEM można stosować nieograniczoną ilość słów kluczowych. Obie metody są skuteczne, która w danym przypadku sprawdzi się najlepiej – to powinni doradzić pracownicy agencji.
Strona techniczna
Pozycjonowanie strony WordPress to tylko jedna z usług, które świadczą agencje SEO. Te największe, które od lat działają na rynku świadczą usługi kompleksowe. Zainteresowani klienci mogą skorzystać także z dodatkowej usługi, jaką jest optymalizacja WordPress. Optymalizacja WordPress od strony technicznej ma sprawić między innymi to, że strona będzie bardziej komfortowa dla użytkowników. Zauważono, że Internauci szybko rezygnują z wejścia na strony, które ładują się bardzo wolno.
Raczej też nie próbują takich stron odwiedzać raz jeszcze. Optymalizacja strony WordPress może więc obejmować działania, które sprawią, że strona będzie ładować się znacznie szybciej. Oczywiście optymalizacja strony WordPress nie ogranicza się tylko do zwiększenia prędkości jej ładowania.
Na proces ten składa się również umieszczenie na stronie linków wewnętrznych. Strona, na której znajdują się linki wewnętrzne staje się bardziej przyjazna dla użytkowników. Nawigacja oraz przechodzenie do podstron, które mają zbliżoną lub taką samą tematykę jest o wiele prostsza. Linki wewnętrzne muszą znaleźć się zarówno w treści danej strony, jak i w jej menu.
Dla jakich firm wykonywane jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie oraz optymalizacja strony WordPress to usługi, które mogą zostać wykonane dla każdej firmy, która ma stronę internetową stworzoną w systemie WordPress. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie stron to usługa, z której mogą skorzystać nie tylko działający w branży e-commerce klienci biznesowi. Na WordPress tworzone są także blogi. O wykonanie usługi pozycjonowania do agencji SEO mogą więc zwrócić się również blogerzy. Pozycjonowanie to usługa, która może zostać wykonana dla każdej firmy bez względu na to, jak jest jej wielkość. Nie ma także znacznie rodzaj prowadzonej przez daną firmę działalności.
Pozycjonowanie stron na WordPress to usługa, której celem jest poprawienie widoczności danej strony w wynikach wyszukiwaniach popularnych wyszukiwarek internetowych. W zależności od branży efekty pozycjonowania widoczne są już po kilku tygodniach lub dopiero po kilku miesiącach. Efektem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności strony, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży. Największe agencje SEO świadczą kompleksowe usługi.